Pilates

Idag på gymmet blev det att träna magen. Jag körde några olika övningar som jag inte gjort tidigare. Bland annat på en pilatesboll. Fördelen med att träna på pilatesboll är att man aktiverar fler små muskler som behövs för att man ska kunna hålla balansen. Alltså får även de små, inre magmusklerna träning. Många tränar de yttre magmusklerna mycket, men aldrig de inre och då blir det svårare att se resultat och det tar längre tid att bygga upp samma styrka.



Jag har en pilatesboll hemma, men jag är inget fan av hemmaträning. Jag tränar hellre på gymmet, haha. När jag är hemma finns det så mycket annat som stör. På gymmet vet man att man är där för att träna och man kan koncentrera sig helt på det. Great!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0