The grass is singing

Igår var jag duktig och började läsa "The grass is singing" av Doris Lessing. Vi ska ha läsa ut den på nån vecka, så det är väl lika bra att börja ;P Den verkar vara grymt seg, men inte så svår. Hann läsa typ tio sidor igår medan Linus såg på fotboll och jag ska fortsätta läsa idag. Lite varje dag, så tar den slut till sist ;)

Tog mig upp typ halv nio imorse och hann sminka mig, klä mig, äta frukost och vara på skolan föra tio över nio. Det ni ;) Hade sånglektion och hon tyckte att jag sjöng "Fields of gold" jättebra. Har inte övat typ nå, bara bestämt lite dynamik och utsvävningar för att göra låten mindre tråkig ;P Och idag fick jag en till låt, "Listen".

Efter sånglektionen for jag till gymmet och tränade biceps. Mina bicepspass brukar gå sjukt snabbt. Är ofta klar inom en halvtimme, hehe. Ändå kör jag åtta övningar med tre set. (Inte åtta olika övningar, utan samma typ två gånger). Och jag hinner bli helt slut i armarna innan jag ger upp. Det är nice :)

När jag hade tränat klart for jag tillbaka till Linus och myste med honom. Jag somnade till och med, haha ;P Jag älskar när man är jättenära på att somna och känner hur man liksom sakta tappar kontrollen över tankarna och det blir drömmar istället. Fast ibland hinner jag vakna till och funderar: "Varför tänkte jag så där? Ologiskt!" Men det är ju för att hjärnan inte riktigt hänger med, haha ;P

Klockan ett hade jag religion och sedan slutade jag. Nu har jag ätit ett par mackor och läst igenom facebook-uppdateringar. Ska dricka upp mitt te också, och så ska jag ta fram gitarren  och öva på läxan som jag har till imorgon :)

T vå år gammal bild på mig och jag är lika normal som vanligt!


Kommentarer
Postat av: ELLEN - eeederholm.blogg.se

jättefin blogg, allt bra? =)

2009-11-10 @ 16:18:43
URL: http://eecederholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0