Dålig information

Jag har ont i halsen idag och låter typ som en kråka. Det känns som att jag har en förkylning som aldrig riktigt blir allvarlig. En del dagar nyser jag jättemycket, en del dagar har jag ont i halsen och ibland mår jag bra på dagen, men är täpp i näsan på natten och kan inte sova. Enligt Linus har jag till och med snarkat ;O

På grund av halsen blev det ingen konditionsträning idag, utan bara styrketräning. Vågade inte köra så hårt, för det är ju inte bra att träna om man har ont i halsen :P Men jag körde det som gick, och det gick faktiskt bra! :)

Och nu måste jag bara få klaga lite... Om man ska ha prov och HELA klassen har missuppfattat vad det är vi ska kunna; är det då klassen som har drabbats av tillfällig minnesförlust eller kan det möjligtvis vara läraren som gett ut dålig information???
Extra irriterande var att hon fick det att låta som att allt var vårat fel och att hon faktiskt hade gett oss ett papper på vad vi ska kunna. Jag kan inte komma ihåg att vi har fått något papper, för hade vi fått det hade jag ju pluggat på det som stod. Och sen är det ju som en sak om det är EN som missuppfattat, men om hela klassen gör det?!? Och vi hade ju faktiskt pluggat, men tydligen inte på rätt saker. Och vi hade frågat: "Är det det här vi ska kunna till provet?" och då har hon svarat ja, men inte sagt: "Jaa, och så är det ju dom här sidorna också". Näää, jag blir bara irriterad. Men jag försökte iaf göra provet och jag kunde då iaf det som jag visste att vi skulle plugga på, och så chansade jag på resten. Gaaaaaah.

Kommentarer
Postat av: nathalieh

fin blogg.



rösta på dem fem finalisterna i veckans blogg,

snällllasnällasnällla, skullle betyda jätte mkt.

rösta här; http://sofianathalieh.blogg.se/2009/october/draft-okt-12-2009.html



tack på förhand!

2009-10-15 @ 16:25:41
URL: http://sofianathalieh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej sötnos, om du har en minut över.. skulle du kunna hjälpa mig då? Tryck på bilden på Nicklas (finns i min blogg) och vänta tills du kommer till hans blogg. Om du gör det är du guld, du anar inte hur mycket det skulle betyda.. PUSS!

2009-10-15 @ 18:47:06
URL: http://malinkahkonens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Passa på för nu har jag äntligen beställt hem en massa skor/stövlar som finns till försäljning på min blogg.



Alla är helt nya och kommer från USA så om du gillar skor ta dig en titt och se om du kan hitta något du gillar.



Det är först till kvarn som gäller just nu finns det 5 riktigt snygga varianter att välja mellan.



Hoppas du får en riktigt bra helg.

2009-10-16 @ 13:02:00
URL: http://shall.blogg.se/
Postat av: Anna

Om hela klassen missuppfattat så är det läraren som har gett dålig information. Jag har själv råkat ut för det nämligen och visst det kan komma bortförklaringar om att det ändå är elevernas fel som inte tänker till ordentligt.

Men när själva informationen inte är tillräckligt tydlig så är det aldrig elevernas fel. Ibland glömmer lärare bort den pedagogiska delen. Tragiskt, men sant.

2009-10-23 @ 17:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0