Träningssnack

Har hunnit sitta i en och en halv timme och pluggat in lite anteckningar. Mycket kvar att lära, men har kommit en liten bit på vägen!

Strax ska jag och Linus fara iväg till folkan och träna på gymmet där. Har inte tränat där tidigare, så det ska bli spännande att kolla in utbudet där! Benen ska få sig lite stryk idag. Kanske nån annan muskelgrupp också, ifall det hinns med! Skulle vilja träna lite mer mage, för det blev inte så mycket magträning igår. Tycker att det är så trååååkigt att träna mage. Har alltid tyckt att det har varit tråkigast, haha. Kanske får att man måste göra så många repetitioner när man inte har tillgång till bra maskiner, och för att resultaten inte är lika synliga som exempelvis ben eller biceps där muslekrna faktiskt syns.

För att få magrutor krävs en väldigt låg fettprocent på kroppen. Eftersom kvinnor har mer fett än män (och behöver det) så är det svårt för oss att få magrutor. Visst, det går, men ifall man ska ha en så pass låg fettprocent riskerar man att förlora mensen, osv, så frågan är om det är värt det i längden?

På lördag börjar jag en ny träningsperiod som går ut på mer konditionsträning samtidigt som jag ska underhålla styrketräningen. Detta är för att få en något lägre fettprocent, öka konditionen, få fastare former och för att musklerna ska bli mer synliga. Jag tänker dock INTE gå på någon stenhård diet, för det fungerar inte för mig. Däremot blir det mindre onyttigheter och mer hälsosam mat. Mycket proteiner för att inte tappa muskelmassa, osv. Det ska bli så roligt! Jag längtar! ;)
Kanske låter konstigt att längta efter att plåga sig själv på löpband, spinningcyklar och crosstrainers dagligen? Men inte för mig. Jag älskar känslan efter ett hårt konditionspass!
Man känner sig så levande!



Och förresten, det är inte något nyårslöfte att "bli mer hälsosam" utan det är bara en ny period i träningslivet. Hade lika gärna kunnat börja 1 december eller 1 februari, men nu blir det 1 januari istället. I december måste man unna sig onyttigheter i juletider så att sluta med allt sånt i december skulle vara en ren plåga. Och februari känns så långt bort, för jag vill börja nu nu NU!

 Jag har redan ett nyårslöfte som kommer bli svårt och jobbigt, men som kommer att ge mig så mycket positivt i framtiden - sluta röka. Fler nyårslöften ska jag väl inte behöva plågas med? ;)

En fördel med det är ju också att min kondition kommer att bli bättre. Jag har faktiskt märkt att konditionen har försämrats av allt nikotin. Men nu ska det bli ändring på det! Jag ska bli snabb och utvecklas massor! Detta vet jag att jag kommer att lyckas med och det ska bli kul att känna hur resultaten kommer smygandes i from av att jag orkar springa fortare, längre och allt sånt. Underbart!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0