Första dagen på jobbet

Idag jobbade jag första dagen som vägarbetare. Rätt roligt att ha på sig en sån där orange väst för alla saktade in när dom körde förbi. Känner makten med den orangea västen liksom ;P Något mindre bra är att jag fick jobba ute i regnet hela dagen och är redan förkyld. Men vi får hoppas att det inte blir värre iaf. Har ont i huvudet och halsen bara.

Imorgon ska jag på kurs. Hittar inte dit och vet inte nån annan som ska dit. Tydligen en massa killar och möjligtvis en thailänsk tjej. Men det blir säkert rligt! Kursen handlar om säkerhet på vägen. Typ hur man ska ställa ut varningsskyltar vid vägarbeten och sånt.

Nu sitter Linus här och spelar gitarr för mig. Vi ska fara och hyra en film strax. Orkar inte göra mycket ikväll. Sov kanske tre-fyra timmar inatt ;P Men man lyckas väl få in bra rutiner när man har jobbar några veckor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0