Plugg!

Tar en kort paus i pluggnadet för lite kaffe och bloggande. Eftersom vi bara har tre böcker under den kursen har vi även temalitteratur, så alla ska läsa ytterligare en bok var och skriva en sammanfattning på 1000 ord och dessa sammanfattningar kommer att vara en del av examinationen.

Vi fick uppgiften igår och jag har snart läst ut boken och har hunnit skriva 2210 ord. Dock har jag skrivit av direkt från boken, så när jag har läst ut boken ska jag översätta till svenska och sammanfatta lite mer. Vi ska även ha en kort redovisning på ca 10 minuter om våra böcker. Så jag ska göra en presentation också.

Så det håller jag på med idag! Och imorgon och på fredag. För på lördag får jag min kurslitteratur (som förtillfället är i Älvsbyn, men pappa och Lina kommer nog och hälsar på mig och tar med lite grejer åt mig) och då ska jag kunna ägna mig helt åt att läsa den. Och på fredag får vi en övning som ska vara inne på onsdag.

Så lika bra att göra klart det här nu då! :)






Kommentarer
Postat av: Johanna

hahah ;) har inte läst bloggar på ett tag så ser detta inlägg först nu.. lite kul att vi gjorde tummen upp i webben båda två samma dag ;D

2010-11-11 @ 20:49:45
URL: http://joohannas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0