Jag har en källare!

Jag har ju sett luckan i golvet inne i köket, men har typ aldrig vågat öppna den. Ni vet, det kan ju finnas råttor, spindlar och diverse mördare som gömmer sig där!

När jag kom hem nu funkade inga lampor i halva lägenheten så jag ringde till min hyresvärd som kom och gick ner i källaren där jag tydligen har mitt proppskåp. Jag trodde liksom att det var inne hos dom eftersom vi bor typ vägg-i-vägg. När han var där nere stod jag kvar uppe och blev bara tvungen att fråga hur stort det var där. Och det var betydligt större än jag trodde. Jag tänkte typ två kvadratmeter, men tydligen var källaren under hela köket och hallen; ca 15 m2. (Med mitt ögonmått. Ingen aning om exakta siffror). Helt underbart!

Just nu är det typ ingenting där nere. Lite gamla grejer från när min lägenhet var en affär vilket var kanske... 50 år sen? 30 år sen? Längesen iaf. Och så en massa damm, spindelväv och en del sågspån. Och vet ni, jag såg inte en enda mördare där nere! Inga råttor heller för den delen!

Nu blev jag bara supertaggad på att fixa till där nere! Det är väldigt lågt i tak, och känns inte jättefräscht nu, men det går säkert att få riktigt fint! Wihooo! Frågan är bara vad jag ska ha där. Finns ju risk att det är lite fuktigt i källare, men Anders sa att det nog inte var någon fara. Men liksom, man behöver ju inte ha musikinstrument eller sånt där.

Måste gå ner och ta lite bilder så ni får se!


Här ser ni luckan som finns i min minimala kokvrå.


På väg ner... Funderar på vad det är för orange på golvet och om det går att tvätta bort..


Gamle grejer från affärstiden!


Lite ofräscht.. Ska kolla om jag får måla om!





Sådär! Nu vet ni också hur det ser ut! Som ni ser kommer det ta ett tag att renovera. Och jag kommer inte vara så ambitiös att jag gör det så fräscht att man vill sova där. Typ. Men nånting går ju att göra!

Nu har jag alltså två planerade projekt;

* Fixa källaren
* Skaffa kattunge

Frågan är vad man ska göra först? Fördelen med att skaffa katt först är ju att den kan äta upp eventuella råttor (^^) men det kan ju vara enklare att fixa källaren utan en busig kattunge som springer omkring?

We'll see! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0