Äta bör man, annars dör man!





Jag har ett stort behov av att äta var tredje timme för att jag ska fungera. Jag äter mig alltid mätt, såklart, men efter tre timmar måste jag akut ha i mig mer mat för då är jag hungrig igen! Tror att min ämnesomsättning kan vara rätt bra? Haha :)

Idag gick det fyra timmar mellan lunch och mellis och jag blir genast trött, lättirriterad och orkar inte göra någonting. Men efter att jag fått i mig mellanmålet blev jag människa igen ;) Mat är viktigt!

Att äta var tredje timme gör att man håller en relativt jämn blodsockerkurva! Bättre med flera små mål är få stora :) Jag äter oftast sex mål om dagen. Och nån extra frukt också däremellan! Viktigt viktigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0