Bic/tric

Idag pumpade jag upp mina armar lite. Det gick superbra!


Så här såg dagens pass ut:

* Pushdowns - 4 set
* Hantelpress bakom huvudet - 4 set
* Kickbacks - 2 set
* Press m rep ovanför huvudet - 4 set
* Tricepspress i maskin - 3 set

* Curls i cable - 4 set
* Hantelcurls - 8 set
* Scottcurls - 6 set


Och sen några set mage på det också!


Det blev lite PB idag också! Vid mina bicepscurls med hantlar tog jag de hantlarna som fanns lediga i min viktklass; 12 och 14 kg. Det blev högreps med dessa och PB i repsantal. Veeeery nice! Trodde inte att jag orkade så många. Jag brukar ju ha tyngre hantlar och ligga kring 3-4 reps, så det var lite intressant att köra med lätta hantlar och högreps! 20 kg känns inte så långt borta nu! :)


Efter styrketräningen hann jag med 20 minuter på crosstrainern också innan jag fick skynda mig att byta om och dra till föreläsningen. Körde rätt tungt där också. Lite "intervaller" mellan olika motstånd blev det. Tyngsta var dock nivå 15, för benen är fortfarande rätt slutkörda. Men lite kardio fick jag ju till så det känns bra! :)





Nu ska jag knåpa ihop ett inlägg om hur man kommer igång med träningen och lite hemmaträningstips!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0