Onehundred pushups



Är det någon av mina kära bloggläsare som följer programmet onehundred pushups, har gjort det tidigare eller funderar på att börja?


För ett par år sedan orkade jag knappt en armhävning.
Inte okej! Förra våren testade jag att köra onehundred pushups och kom upp i 50-60 stycken (kommer inte ihåg exakt antal). Fick avbryta på grund av problem med en axel.

I min träningsdagbok som jag fick hem igår finns en sida där man ska ta mått och göra tester för att se sina framsteg. Man skulle bland annat göra armhävningar. Jag klarade 23 stycken idag. Inte lika mycket som jag klarat tidigare, alltså. Men helt okej, med tanke på att jag aldrig tränar armhävningar nuförtiden. När jag tränar bröst brukar jag ju köra tuuuungt. Så den uthålliga styrkan och tekniken för att klara många armhävningar har jag helt klart tappat.

Nu är jag lite sugen på att köra igång det här programmet igen och se ifall jag kan lyckas!


Så här ser vecka ett ut:



Det finns alltså tre kolummer och man väljer utefter hur många man klarar på första testet. Eftersom jag klarade 23 tar jag kolum 3 (11-20 pushups). Egentligen kanske jag borde börja på vecka två istället, men det känns som att det är lika bra att börja lugnt och bygga upp musklernas uthållia styrka steg för steg.

Man kör alltså 5 set armhävningar tre gånger under vecka två och ska klara så många reps som det är angivet. Vilotiden mellan seten är också angiven.



Såååå, nån som är med??? Nu kör vi!!





Jag ska iväg till gymmet och träna bröst nu, så jag passar på att köra dag 1 idag!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag klarar inte en enda armhävning. Det blir kanske lite svårt att följa det här upplägget då.. Annars hade det varit kul. Lycka till!

2011-04-05 @ 18:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0