Promenad och brödbak

Har varit ute på en skön promenad på ca 45 minuter. Blev less på att plugga och kände att jag behövde rensa huvudet och få lite frisk luft en stund :) Det känns som att det är så otroligt mycket skolarbete som ska göras nu. Ett par PM, texter som ska läsas inför seminarium, böcker som ska läsas inför tentan, osv osv. Men just ikväll ska jag vara helledig, så det så!



När jag kom hem slängde jag ihop en "gröt" inför lite brödbak imorgon. Blev grymt sugen på att baka mer bröd, trots att jag har en del hembakat kvar i frysen.

När jag bakar bröd blandar jag först ihop en "gröt". Jag blandar havregryn, rågmjöl, solroskärnor, linfrön och ibland lite müsli (om jag har det hemma). Sedan häller jag på kokande vatten och rör ihop det och låter det svälla. Efter några timmar, eller dagen efter, blandar jag i vetemjöl, matbröds-jäst och vatten. Jäsning och sen in i ugnen. Superenkelt och supergott! Nyttigare än köpta bröd dessutom :)




Jag saknar min älskling! Men imorgon kommer han hit eftersom han inte jobbar nästa pass förrän söndag. Nice nice!


Kommentarer
Postat av: sara

gott med hembakat bröd!

2011-04-12 @ 20:31:15
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: Johanna

SV: Har ju alltid snyltat på Ä-värken så egentligen har jag inte haft så stort behov av gym i Älvsbyn ;) Och så springer jag ute ganska mycket på sommaren och mindre styrketräning :P vad kostar det på badhuset?

2011-04-12 @ 20:57:20
URL: http://joohannas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0