Ryggpass och jogg




Tjoohooo! Hann inte skriva något här imorse eftersom jag hade en tidig föreläsning och det blev lite stressigt, haha. Men efter föreläsningen har jag i alla fall varit på mitt favoritgym (IKSU) och tränat rygg!


Så här såg dagens pass ut:

* Latsdrag - 6 set
* Rodd (brett grepp) - 4 set
* Chins - 8 set
* Rodd (smalt grepp) - 4 set
* Hög rodd (baks. axl.) - 3 set
* Latsdrag i fm - 4 set

* Belly back - 4 set
* Ländryggsmaskin - 3 set


I min nya träningsdagbok är detta det andra antecknade ryggpasset och det har faktiskt skett lite ökningar i latsdrag och chins sedan förra veckan. Inte mycket, men någon extra repetition har jag fått till! Detta behöver ju dock inte betyda att jag blivit starkare, utan tidpunkt på dygnet, mat och vätska och allt sånt där är ju också avgörande faktorer. Men ändå, jag är nöjd!


När ryggen var slutkörd sprang jag lite på löpband. Jag brukar ju mest köra intervaller där jag springer så fort jag bara kan och sedan vilar genom powerwalk när jag springer på löpband. Idag tänkte jag köra lite annorlunda, så det blev 3 km jogg på 10 km/h. Utan pw-pauser, haha. Sedan blev jag lite less. Måste bli bättre på distanslöpning, men jag tycker att det är lite långtråkigt ;) Gillar att variera hastigheten! Även om det är lite tuffare med intervaller så är det lättare för mig att hålla på lite längre då, eftersom det händer något nytt hela tiden.



Kärlek på Actic i Älvsbyn i helgen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0