Galet?

Klockan sex gick jag upp och ut på morgonpromenad i 45 minuter. Min rumpa plågade mig med träningsvärk hela rundan. Tur att det är en skön smärta ;) Men det var inte det jag tänkte skriva. Idag när jag gick tän kte jag på de förbipasserande bilarna. Vad tänker dom om folk som är ute på promenad klockan sex på morgonen? Folk som vaknar tidigare än de behöver för att få sig en morgonpromenad? Såna där som verkar vara så sjuuukt morgonpigga? Galningar liksom.

Jag kommer ihåg under gymnasiet. Då kunde jag vakna 20 minuter innan skolan började. Bara klä på mig och gå till skolan. Nu vill jag helst ha två timmar på mig innan jag ska ivgä . Minst. Jag vill hinna promenera och äta en ordentlig frukost, för jag vet nu att det får MIG att må bra. En lugn och skön start på morgonen gör mycket för energin och humöret under resten av dagen. Jag har liksom gått från att vara morgontrött till att vara morgonpigg. Och jag älskar det!

Det fungerar ju inte för alla att vakna tidigt och promenera direkt på morgonen. Men för mig har det gjort, trots att jag aldrig hade kunnat föreställa mig det för ett par år sedan. Så det är värt ett försök i alla fall! Ge det en vecka eller två och se om ni märker någon skillnad på energin. Det har jag gjort :)


Kommentarer
Postat av: Astrid

Jag ler alltid när jag ser folk som är uppe och motionerar tidigt på morgonen. Det finns ingen bättre start på morgonen än en uppfriskande promenad:)

2011-08-14 @ 16:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0