Svammel

Nu har jag packat ner alla kläder i väskor. Pluggrejerna också. För nej, jag tänker inte plugga mer nu. Får ta smällen på måndag och slita stenhårt i tre veckor sen, för nu vill jag ha lite ledigt :)

Men alltså.. Jag är träningssugen. Jag är öm och trött i hela kroppen, men ändå sugen på att köra ett litet pass. Känner mig så rastlös när jag inte får träna. Det är ju min höjdpunkt på dagarna. Men jag får klara mig tills imorgon. Då blir det hårdkörning igen!

Jag märker stor skillnad på hur kroppen reagerar på konditions- och styrketräning. Jag får knappt träningsvärk av styrketräningen nu trots att jag kör så tungt jag orkar. Jag blir såklart trött i musklerna och känner av dem dagen efter, men den där huggande smärtan som man kan få om man inte är van har jag inte haft på ett par veckor. Kroppen vänjer sig helt enkelt. Men nu när vi cyklade 10 mil inom ett dygn så känns det, för det är kroppen inte van vid. Kul att chocka och variera ibland! :)



Kommentarer
Postat av: Sara

Har du klippt dig? Eller är det jag som ser fel? :)

2011-08-05 @ 16:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0