Armar




Jag börjar känna mig back on track nu! Träningen idag gick bättre än förväntat. Har inte höga krav på mig själv när jag vet att förkylningen fortfarande finns i kroppen. (Men nu är jag snaaart helt frisk och ingen är lyckligare än mig!). Dock gjorde jag något oväntat idag...


PB i hantelcurls!


Oh yeees. Vågade knappt gå och hämta hantlarna som var en storlek större
än de jag brukar ha, eftersom styrkan oftast inte är på topp när jag är småkrasslig. But I did it! Endast två små reps på varje arm blev det. Jag tror egentligen att jag skulle ha orkat mer. Klarar ju 10 reps på hantlarna som är två kilo lättare?

För övrigt så tycker jag att det borde finnas hantlar för varje kilo. På mitt gym finns det hantlar med 1 kg skillnad upp till 10 kilo, men sedan hoppas dom två kilo i taget, vilket jag tycker är lite irriterande eftersom jag på många övningar ligger nånstans precis i mitten ;) Jaa, jag är en komplicerad människa! ;)


Förutom PB i hantelcurls erbjöd dagens pass några andra härliga övningar. Två rest-pause set bara, men de tog där de skulle! ;)

Triceps hade jag dock ingen motivation till att träna idag. Kröde självklart några tricepsövningar ändå, men motivationen för det har liksom helt försvunnit senaste veckorna... Aja. Ibland är det favoritmusklerna är träna. Sånt går i vågor! Men jag ska försöka göra upp någon plan på hur det blir roligare ;)



Nu längtar jag efter ett riktigt pulshöjande pass på löpbandet. Ni vet så där underbart då man tar i så mycket det bara går, benen orkar knappt en meter till och man vill bara skrika men det går inte för att stånkar, stönar och flåsar för mycket. DET längtar jag efter ;)

Hoppas på att kunna springa på några dagar. Än så länge är det tillräckligt pulshöjande med powerwalks, då det leder till en del hostattacker. Men snart så... Snart!!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kan du inte skriva lite mer ingående om din träning antal reps, set, vikt, träningsmoment + bilder? ;D Behöver lite inspiration :P

2011-02-23 @ 21:12:00
URL: http://joohannas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0