Gårdagens tenta

Tentan igår gick skitdåligt. Men jag hade inte förväntat mig något annat. Förkyld, ont i kroppen och helt energilös. Ett par pluggdagar gick ju dessutom bort precis innan tentan eftersom jag var sjuk. Funderade på att skippa tentan igår och göra den vid nästa tillfälle, då jag förhoppningsvis är frisk. Men nästa tillfälle att göra tentan är när det är omtenta, och jag kände att det var lika bra att fara dit igår och göra mitt bästa och sedan ändå få göra omtentan. Två tiopoängsfrågor av fem hade jag ingen aning om. Redan där känns det det ju väldigt kört. Resten svarade jag på, men allt blev osammanhängande och allmänt dåligt.. Men jag for dit i alla fall. På två veckor får jag veta hur det gick, men när jag räknar ihop hur många poäng jag borde ha fått kommer jag i alla fall inte över 20. Så jag kommer väl att få göra min första omtenta då. Känns jobbigt, men jag hade ju inte förväntat mig något annat. Förbannade förkylning!!!

Jaja, i helgen blir det inge plugg i alla fall. På måndag börjar nästa kurs och omtentan är itne förrän på en månad. Och jag vet att jag egentligen borde ha tillräckligt mycket kunskaper för att klara den. Så det börjar jag inte plugga till förrän på ett par veckor.

Hade planerat att ha en riktigt träningshelg den här helgen. En gång i månaden har jag en helg då jag är helt ledig, och det är helgerna efter tentorna och då vill jag satsa stenhårt på träningen eftersom jag inte har någon pluggstress. Men nu är jag sjuk och kan inte träna... Dock känner jag att träningssuget börjar komma nu. Tidigare i veckan har jag inte alls varit sugen på att träna, för jag har knappt haft energi nog till att duscha, diska, äta, osv. Så träning har det inte funnits en endaste tanke på. Men nu längtar jag efter träning och hoppas kunna träna på söndag. Sex vilodagar. Inte likt mig, haha! Men det behövs. Var verkligen längesen jag var så här sjuk. Om man räknar bort magsjukan veckan innan jul, men den gick ju över på typ tre dagar. Kul att denna h-vetesförkylning ska inträffa precis vid tentan så att den går skit och så att jag inte kan utnyttja min enda lediga helg...




Jaja, inge mer depp nu! Ifall jag orkar senare idag ska jag dra ner på stan och köpa mig nå nya jeansleggins. Lillkissen har en tendens att klösa sönder mina. och ikväll är det klassfest, så ifall jag orkar ska jag dit en sväng också. Självklart ingen alkohol för min del, och ingen utgång heller. Men jag kanske orkar fara dit och vara social i ett par timmar i alla fall.

Nu ska jag ta det lugnt och äta frukost framför nyhetsmorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0