Jag har gjort något ovanligt

Efter fyra timmars grupparbete och en föreläsning på två timmar var jag inte speciellt taggad på träning. Ville hem och sova och äta, haha. Men jag vände de negativa tankarna till positiva och körde ett GRYMT pass. Jaaa, så kan det gå ibland!



Hade drygt en halvtimme på mig att träna styrka. Egentligen brukar jag ju träna biceps och triceps samma dag, men idag blev det bara biceps och det blev tillräckligt stressigt. Träffade på en gammal arbetskompis också så det blev lite surr där innan jag kom igång. Men jag hann köra scottcurls, hantelcurls och 21:an. Körde riktigt effektivt med många tunga set, plus rest-pause. Lovely! Armarna var då helt utpumpade när jag var klar. Skakigt till och med!



Anledningen till tidsbristen var att jag bokat in mig på SPINNING. Cykel 55 heter det och är alltså spinning i 55 minuter. Det är väldigt ovanligt att jag cyklar. Konditionsträning för mig brukar innebär löpning eller crosstrainer, men jag kände för ett riktigt svettigt spinningpass idag eftersom jag inte kört det sedan i höstas.

Var det jobbigt? Öhh, jaaaaaa! Men så f*cking underbart! Hehe. Svetten rinner, mjölksyra i benen och bara köra på tills det känns som att man ska dö. Det är grejer det ;)




Trots att cykling inte är den roligaste konditionsformen jag vet så längtar jag tills snön har smält bort och jag kan börja cykla till skolan. 1 mil är det in till stan från mig. Brukar ta ungefär en halvtimme att cykla till universitet. Kilometertid på det? Haha, vågar inte ens tänka på det - men jag skyller på att det är en massa tunga backar första tre kilometerna! ;)


Kommentarer
Postat av: Christer

Cykling är ju underbart. Spinnig med :)



Att inte cykla är att gå för långt !

2011-02-07 @ 20:55:15
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0