Mage, rygg och löpning

Dagens träning gick helt okej! Mage och ländrygg tränades. Både raka och sneda magmusklerna fick kämpa. Passet kändes gode bra, även om jag är alldeles för svag i magen. Enligt mig själv då alltså. Men man blir bra på det man tränar på! Funderar på att lägga till ett par magövningar i slutet av några pass per vecka. Typ bara 8 set mage varannan dag eller något under en period. Och inte något helt magpass, för då blir jag less ;)

Målet med min magträning är ju inte magrutor eller nåt. Inte än i alla fall, får se hur jag känner inför det i framtiden. Men magen måste vara stark för att avbelasta ländryggen, samt för hållning, balans... You name it!

Men men, nog om det. Löpning stod ju också på schemat idag! Istället för att gå efter klockan så gick jag efter sträckan. 5 km blev det. Känns rätt lagom för mig just nu. Läste tips igår om att öka med 500 m varje vecka. Kanske kan vara något för mig? Så jag kör 5 km den här veckan, 5,5 nästa vecka, 6 veckan efter osv osv. En mil ska jag då klara!

Har även lite mål inför nästa år. Tanken är att jag ska klara en halvmara då. Jag har aldrig sprungit något lopp, men det skulle ju vara så grymt kul! Dessutom får man ju något att se fram emot och träna till. Det gillas!


Nästa år kanske jag är en dessa? :)


Kommentarer
Postat av: Christer

Jag funderar på gbg-varvet nästa år så det blir en del kortare lopp på 10km detta året för att mjukstarta

2011-02-02 @ 15:37:11
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0