Beroende av en stegräknare

Jag har en liten rosa stegräknare som jag ska ta med till Älvsbyn till min kära pojkvän som går på diet. Bra sätt att hålla koll på om man rör sig tillräckligt mycket i vardagen!

Jag har inte använt stegräknaren sen förra hösten. Jag köpte den för ungefär ett och ett halvt år sedan, men blev tvungen att sluta använda den eftersom jag blev beroende av den.



Hur blir man beroende av en stegräknare?

Haha. Jag gick rätt mycket varje dag i vanliga fall,
men med stegräknaren skulle jag försöka "slå rekord" hela tiden. Jag ville gå fler och fler steg. Inte i något träningssyfte egentligen, utan mer som när man blir beroende av ett dataspel eller något och ska slå rekord. Haha, komiskt. Detta gjorde jag under en sommar, för det tog för mycket tid för att hålla på med när jag skulle gå sista året på gymnasiet. Jag kunde gå 17000 steg en dag och ändå inte vara nöjd, eftersom jag hade ju gått 18000 dagen innan, osv. Så ibland kunde jag gå ut och gå riktigt sent på kvällarna. Typ mitt i natten. Bara för att få några steg till. Det var alltså inte så att jag fick dåligt samvete eller något om jag gick mindre en dag utan mer så att jag blev beroende av att få bättre och bättre siffror på den. Komiskt.

Men nu ska älsklingen få ta över den och så hoppas vi att inte blir beroende av den, för jag tänker inte gå ut och gå med honom mitt i natten ;)

Så här ser min stegräknare ut. Och så här såg min mage ut för ett och ett halvt år sedan, haha:




Kopierade från min blogg. Arkiv: Juli 2009.

Veckans steg:

Måndag: 18326

Tisdag: 14843

Onsdag&Torsdag: 29374

Fredag: 23047

Lördag: 18668



Haha, det rekommenderade antalet steg är 10 000 per dag va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0