Hur mycket tar du i bänkpress?



Idag har jag tränat bröst och liiite triceps på det.
När folk ska "mäta" styrka frågar de ofta hur mycket man tar i bänkpress. För det första kan man ju inte mäta styrka på det sättet, eftersom alla har olika förutsättningar. För det andra JAG TRÄNAR INTE BÄNKPRESS. Varför inte? Jag har ingen som passar åt mig, då jag oftast är själv på gymmet. Har jag en passare så kör jag bänk, men inte annars.

Kör ju såklart andra pressövningar. I freemotion och med hantlar och sånt, då det inte känns lika riskabelt att träna själv.

Anyway, jag hade ett skönt pass idag. Förstod först inte varför jag hade så lite energi på slutet, men sen kom jag ju på att det berodde på att jag hade möblerat om passet lite. Ett exempel är flyes i CC som kördes som andra övning, men i vanliga fall brukar vara på slutet. Där tog jag mer än vanligt, men självklart ledde ju det till att jag tog mindre än vanligt i andra övningar. Men helt slut i musklerna är målet vid varje träningpass, och det lyckades jag ju bra med ;)




 

Nu har jag fått i mig ett gott mellanmål. Ett knäckebröd med keso, skinka och tomat, samt en halv kesella. Mumsigt värre! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0