Intervaller

Har haft ett riktigt trevligt pass på gymmet, haha. Började med lite styrka. Hamstrings, insida lår och mage. Sedan blev jag ju bara tvungen att se om jag kunde ta fullt magasin i ländryggsmaskinen, och det kunde jag! 3 reps på fullt magasin. Kändes ju kul! :)

Efter styrkan blev det en dejt med löpbandet. I 30 minuter sprang jag där. Först uppvärmning i 10 minuter på 9-10 km/h och sedan intervaller. 40-60 sekunder på 15 km/h och vila på 20-30 sekunder på 7 km/h. Så SKÖNT det var. Känns som att jag är lite back-on-track nu, även om jag inte är på en superhög nivå än, men det går bättre och bättre för varje gång. Härligt!

Jag ska försöka mig på ett långdistans pass någon gång nästa vecka. Men jag tycker att det är sååå tråkigt. Springer mycket hellre intervaller så att man får lite variation. Men ska man bli en duktig löpare behövs distans också! :)

Och nej, jag tänker inte "sadla om" från styrketräning till löpning, men det är ju kul om man kan få lite bättre kondition också! Vill bli bra på att springa :)

 Bättre kondition = bättre syreupptagningsförmåga = bra för styrketräningen! :)



Nu ska jag äta lunch. Chili con carne blir det idag. Och grönsaker till det!


Kommentarer
Postat av: Christer

Jag kör nästan bara intervaller. Absolut längsta sträckan jag sprungit (joggat) är 10km. Den prestationen har jag klarat 2ggr i hela mitt liv (38 år)

2011-01-27 @ 20:04:33
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0