Kolhydrater

Jag halkade in på att äta proteiner och sallad nu efter nyår då älsklingen går på sin diet och det är det enda han äter i matväg. Typ kycklingsallad, chili con carne och sallad, osv. Funkar superbra! Gott, samt mer mättande då man äter lite mer av proteinkällorna istället för en massa onödiga kolydrater som man blir hungrig på dirket ändå. Kan ju nämna att jag tidigare kört på fullkornspasta, fullkornsris och sånt.. Men det blir man ju hungrig på ändå ju! Haha ;)

Lite kolhydrater har jag självklart i kosten, för det behöver jag för att orka träna så hårt som jag gör. Ibland blir det havregrynsgröt till frukost istället för kesella och nu har jag även börjat äta ett knäckebröd till frukost med keso, skinka och grönsaker på. Love it! Sedan en massa frukt också. Såklart. Så jag äter mindre kolhydrater till "de stora målen" men håller mig också mätt längre på det.

(Kan ju erkänna att jag ätit lite mjukt bröd de senaste dagarna också, då mamma skickade med sitt hembakade bröd då pappa kom hit i tisdags, hehe. Men jag har ju inga förbud eller nåt, så jag får äta precis vilka bröd jag vill!)

Godis, fika och sånt äter jag inte just nu. MEN i helgen tänker jag äta precis vad som helst under två dagar. Fredag och lördag ska jag ta en chokladbit till kaffet om jag känner för det, osv. Efter fyra veckor utan känns det som att jag kan unna mig något, haha. Men som sagt; jag har aldrig några förbud. Men jag äter sånt som är bra för kroppen. Känns onödigt att utsätta kroppen för en massa onyttigheter. Men någon gång kan det behövas. Inte för kroppen då, utan mer för att det kan ge.. hmm.. tillfredställelse? Haha.

Det här är ett litet test egentligen. Jag är bra på att köra på allt-eller-inget-konceptet. När jag har varit utan går det hur bra som helst, så nu ger jag mig själv en liten utmaning att ta mig tillbaka till de goda vanorna efter två onyttiga dagar. Nu måste jag bevisa för mig själv att jag klarar av det :)


Bild: Google

Vill jag ha godis i helgen i helgen så äter jag det. (Men när jag tittar på den här bilden ser det bara sött och äckligt ut, haha. Inte alls sugen!)


Hoppas ni som läst inlägget förstår vad jag menar, haha. Känns som att jag flummar iväg lite ibland!


Kommentarer
Postat av: Christer

Du/ni vill inte haka på Krutgubbens godis och kaklöfte :)

2011-01-28 @ 21:14:11
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0