Orättvist!

Efter gårdagens vilodag från styrketräningen var det dags att köra pass 1 idag igen. Benböj, bänkpress, rodd, chins, sidolyft och situps. Sedan la jag till lite kryssdrag i CC för baksida axlar, för att få pumpa ut det sista ur dem. Det gick riktigt bra idag! Trots att jag var supertrött i benen la jag till 5 kilo i benböjen och det funkade riktigt bra! Jag märker att mina lår växer, vilket gillas! Framförallt quadriceps har växt till sig nu, men hamstrings ligger lite efter. Mer fokus på dem efter att det här programmet är över då! :)

Jag tycker förresten att det är lite orättvist med styrketräning. Killar som knappt har tränat nåt är ju ändå starka, medan vi tjejer får kämpa hur mycket som helst! Efter att ha kört tungt i ett halvår nu så tycker jag att jag har blivit rätt stark, men Linus som inte styrketränat nånting är ju ändå uppe i samma vikter som mig. Han tar mer än mig i benövningar och han har grymt snygga benmuskler från alla år som hockeymålvakt. Men axlar, biceps och triceps ligger vi lika i trots att han inte tränat det. Grrr. Jag ska bli starkare!


Honey är redo för bänk i smithen. Go go go!


Kommentarer
Postat av: klara

JAg håller verkligen med dig, det är så orättvist att det är lättare för killar att bygga muskler. Jag har kämpat på iksu i snart ett år men mina armar är ju inte ens i närheten av de killarna som kanske tränar 1 gång/v. Vill också kunna bygga som de!!

2011-07-20 @ 17:42:04
URL: http://www.lovewater.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0