Vilovecka!

Ingen träning för mig på fem dagar. Känns lite halvtungt eftersom jag längtar supermycket efter att lyfta skrot på gymmet. Förkylningen som startade tisdagkväll börjar dock nå sitt slut, men nu ska vi iväg på helgsemester så det blir mer vila och återhämtning. Kan erkänna att jag tagit med löparskorna så ifall jag känner mig ännu friskare imorgon så kanske jag far ut på en vända! Skulle vara grymt skönt! Den enda motion jag fått mig de senaste dagarna är klassisk vardagsmotion eftersom jag går och cyklar dit jag ska.

Men vet ni? Även om det fort dyker upp tankar som att musklerna kommer att minska i omfång och jag kommer att bli svagare osv så hinner inte mycket hända på fem dagar. I själva verket kan det vara riktigt bra att vila en period från träningen ibland. Många som tränar hårt tar en vilovecka lite då och då, så det här blir min vilovecka för sommaren. Jag räknar med att vara back on track på måndag och ha en massa överskottsenergi till träningen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0