Wow

Jag for till gymmet strax före åtta i tron om att få vara all by myself där och härja fram fritt bland vikterna. Men icke! Måste säga att jag blev riktigt förvånad när jag såg att det var massa bilar på parkeringen. Det var längesen det var så mycket folk på gymmet som ikväll. Jag antar att fler for dit nu för att det är en bra tid om man vill slippa trängas, haha. Kul att se att fler än vi skippar Piteå dansar och ler (eller Piteå super och spyr, som det också kallas) för att fara å träna istället. Bra jobbat! :)

Mitt pass gick hyfsat jättebra faktiskt, haha. Jag började med bensparken där jag än en gång körde drygt 100 kilo, vilket kändes fruktansvärt bra. Idag la jag dessutom till ännu mer vikter och kirrade PB. Guud vad mina benmuskler växer alltså! Som ogräs, haha. Men det är ju det som är meningen! Börjar få riktigt härliga lår nu, mest framsida, synd bara att de är så fruktansvärt fula på grund av x antal sönderklösta myggbett (Oooopsi!).

Efter mina PB-set i bensparken blev det marklyft och den vikt som jag orkade 3-4 reps på för två veckor sedan kändes lekande lätt. När jag klarade 10 reps blev jag grymt glad och stolt över mig själv och ökade med 5 kilo på varje sida. Fixade som bäst 6 reps på nya vikten. PB där med! Hur grymt är det inte med två solklara PBn på ett pass? Love it!

Styrkan var det med andra ord inget fel på idag! Forsatte leka lite med hantlar, stänger och kablar och hela passet gick superbra. Jag är jättenöjd! Blir bra med en vilodag imorgon så att kroppen får växa till sig :)



Vad händer nu då? Jaa, jag ska helt enkelt försöka mig på en hellugn kväll. Lutar åt att fara iväg å köpa lite caaandy. Sedan bara ta det lugnt i soffan. Jag lär bli rastlös efter tio minuter, men jag ska göra mitt bästa. Sedan ska jag försöka komma i säng tidigt. Morgonpromenad står på schemat innan jag börjar jobba imorgon. Men det blir ändå sovmorgon eftersom jag jobbar 10-19. Gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0