Bänkpress

På någon timme ska jag iväg till gymmet med honey. Troligtvis följer även pappa med. Skoj! Jag ska träna bröst idag och tror faktiskt att jag ska ge mig på lite bänkpress nu när jag har två starka karlar med mig som kan passa. Jag är fruktansvärt svag i bänkpress eftersom jag aldrig tränar det. Men jag ska försöka köra det någon gång lite då och då nu under sommaren då jag tränar i Älvsbyn.

Idag funderar jag på att köra ett lite annat koncept. Få övningar och många set. Jag ligger i vanliga fall kring 4-6 set per övning, men nu tänkte jag köra upp mot 10 set per övning. De övningar jag planerar att köra är bänkpress, bröstpress med hantlar, flyes i cc och pecdec. Gött!

Sedan får vi se ifall jag orkar med lite magträning också. Eller kanske lite crosstrainer? Eller ska vi åka inlines ikväll? Ingen aning. Får ta det som det kommer helt enkelt! Det känns som att det kan bli väldigt smärtsamt med kardio nu när träningsvärken i mina baksidor inte är speciellt nådig, men samtidigt skulle det vara nice att få igång blodcirkulationen i benen lite!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0