Heaven

Idag hade vi bara föreläsning på förmiddagen i tre och en halv timme, men ingenting på eftermiddagen. Skönt att få sluta lite tidigare! Jag, Sofia och Beatrice gick till det idrottsmedicinska bilioteket för att spana in utbudet där och jag måste säga att jag blev väldigt förvånad. Hade förväntat mig ett litet rum med några böcker, men det var ju ett bibliotek som var ungefär lika stor som Älvsbyns kommunbibliotek, men bara böcker om idrott, hälsa och träning. Himmelriket? Oh, yes. Där kommer jag hänga rätt mycket framöver!

Jag fick med mig två stora tjocka böcker hem. En som är rekommenderad för kursen, men den är på engelska. Känns lite knepigt att lära sig alla begrepp på tre språk (svenska, engelska och latin), men jag ska försöka! En annan bok kändes relevant för kursen och är på svenska. Den ska lusläsas! Igår beställde jag en tredje bok som heter: Männisokroppen: Fysiologi och anatomi. Det känns som att jag kommer att ha mycket intressnt läsning för hela sommaren ;)




Dessutom lånade jag en bok som jag tänker läsa för nöjes skull. Sockerbomben heter den. Jag är själv en beroendepersonlighet som har lätt för att bli beroende av olika saker och däribland socker. Jag tycker mig dock ha övervunnit mitt enorma sockersug nu, men det är ju intressant att få lite mer grund i det hela så att jag kan hjälpa andra. Det finns så fruktansvärt många i dagens samhälle som är sockerberoende, vilket kan vara ett lika farligt missbruk som exempelvis alkohol. Det är mer lättillgängligt, billigt och finns i nästan allt vi äter. Ett sockerberoende leder lätt till övervikt och vi vet väl alla hur farligt det är för kroppen? Så ifall jag kan hjälpa andra att bli av med ett enormt sötsug så gör jag det! Kommer med konkreta tips senare! (Skrev förresten ett inlägg om hur man kan bli av med sötsuget för ett tag sedan. Bläddra i arkivet om ni är intresserade!).



Kommentarer
Postat av: Nathalie - Breaking

vad tycker du om magrutor på tjejer? :)

2011-06-17 @ 20:04:32
URL: http://nnathis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0