Idrottsmedicin

Guuud, vilken tung dag det har varit! Korvstoppning? Öh, jaaa. Idag har vi gått igenom alla skelettets delar, vilket vi ska kunna på latin och lite på engelska också, samt vilka funktioner de har och vart musklerna har sina fästen osv. Sedan har vi även gått igenom mer om celler, samt haft en föreläsning om kemiska reaktioner och molekyler och sånt. Kroppen består ju av en massa sånt. SJUKT mycket som vi ska lära oss, men det hade jag ju väntat mig också. Jag tror att allt detta kommer att behövas någon gång i framtiden, så det är väl bara att plugga in det då.

Under lunchen hann jag med ett supersnabbt ryggpass. 35 minuters träning blev det. Jag skippade att träna ländryggen och baksida axlar idag och fokuserade bara på latsen. Hann inte med något annat, så då är det gäller det att prioritera!
Det får räcka som träning för idag. Har ju även cyklat 16 km, så jag är rätt nöjd. Kan dock hända att jag far ut på en inlinesrunda ikväll när det blivit lite svalare. Just nu är det 34 grader varmt och utomhuskardio känns i princip omöjlgt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0