Magdödare

Under dagens gympass körde jag en riktig magdödare. Jag körde vanliga situps, vilket jag inte gjort på vääääldigt länge. Föredrar crunches då man lättare får kontakt och det isolerar övningen bättre. Jag har haft lite svårt för situps tidigare, men nu har jag betydligt lättare för att isolera muskler, så idag funkade det riktigt bra!

Jag har ju en tendens att tycka att det är fruktansvärt tråkigt att träna mage eftersom man måste göra så många repetitioner innan musklerna är trötta. Jag är ju liksom en lågreps-människa. Men idag satte jag upp ett mål som gjorde att det blev kul med högreps. Först skulle jag klara 100, i andra setet 90, tredje 80, osv osv, ner till 10 stycken. Kan säga att det kändes rätt rejält ;) Hoppas på träningsvärk imorgon!



Kommentarer
Postat av: Clara

söt blogg! ^^

följ mig gärna via bloglovin så följer jag dig!

hoppas du haft en bra fredag.

kram

2011-06-03 @ 20:57:45
URL: http://claranybergs.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag är av åsikten att magen är en muskelgrupp precis som vilken annan och jag ser inte fördelen av att köra sjukt många reps på just magen! Släng på vikt istället och gör färre! :) har du testat det? Känns som att det ger bra mycket bättre resultat dessutom :)

2011-06-05 @ 18:13:13
URL: http://Millbergskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0