Magrutor på tjejer




Fick en lite intressant fråga som har disskuterats mycket här hemma, därför väljer jag att svara på den i ett inlägg.


vad tycker du om magrutor på tjejer? :)


Jag ser inget fel rent utseendemässigt med att tjejer har magrutor. En stark vältränad kropp är sjukt snyggt! Jag har tänkt satsa på magrutor senare, men ska bygga mer muskler först. Problemet är bara att det är svårare för tjejer än killar att ha magrutor. Detta beror på att vi tjejer behöver ha en högre fettprocent för att våra kroppar ska fungera som de ska. Det är därför inte alla tjejer som kan ha magrutor eftersom andelen fett som behövs är individuellt.

Jag anser att man kan testa och se ifall det funkar, men det är inte värt att riskera hälsan för att ha magrutor. Man kan deffa lite, men det finns varningstecken som man inte ska ignorera. Ett tydligt exempel för tjejer är att mensen uteblir eller helt plötsligt blir väldigt oregelbunden. Det betyder att kroppen inte mår bra och detta kan ske om fettprocenten blir för låg.

Jag vill som sagt försöka skrapa fram lite magrutor någon gång i framtiden, men Linus är lite emot det. Han tycker att det är snyggt med magrutor men vill inte att jag ska riskera min hälsa. Det tänker jag inte göra heller. Vi får se hur det går helt enkelt, men jag tänker sluta dirket ifall kroppen inte mår bra av det. Detta är något jag planerar att testa på ett par år. Nu ligger fokus på uppbyggande, inte deff!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0