Minus 20,2

Gissa lyckan idag när jag var på skolan och Linus ringde. Han har nu tappat 20 kg sedan nyår! 20,2 för att vara exakt! 1,8 kg kvar till målvikten.

Jag är så fruktansvärt stolt över honom som lyckas åstadkomma det här.
Han har kämpat galet mycket! Jag måste erkänna att jag är lite stolt över mig själv också som har varit hans coach och hjälpt honom på vägen. Det är minsann ingen lätt resa! Det kan tära väldigt mycket på förhållandet att en ska bestämma helt över den andres kost och motion. En del morgnar har jag fått slita av honom täcket och i princip bära honom upp ur sängen för att han ska ta sig ut på sin morgonpromenad. En del gånger har jag inte orkat bry mig om att han vill fuska med maten utan har sagt; "Ditt val - dina konsekvenser". Men det har faktiskt gått riktigt bra! Vi har klarat det, haha. Ur ett helhetsperspektiv har han låtit mig bestämma väldigt mycket, han har litat på mina kunskaper, har varit väldigt tacksam och han är nu fruktansvärt nära målvikten.


Igår tog vi nya formbilder på honom. Slänger upp ett par bilder här så att ni kan se skillnaden!
-20,2 kg och -20 cm runt midjan. Grymt!



Januari


Juni


Januari


Juni


Det känns som att vi nu är på slutet på en lång resa och det känns nästan lite nostalgiskt, haha. Men när målvikten är nådd påbörjas nästa projekt - muskelbyggande. Det är dags för honey att bli lite biffig!

Under den här resan har jag blivit väldigt sugen på att fortsätta hjälpa människor att nå sina mål. Svärmor vill ha hjälp med att komma igång med träningen och tappa några kilo, så i sommar ska hon får kämpa rejält med hjälp av mig. Sedan pratade Jessika om att hon vill ha hjälp med att komma i form efter graviditeten, vilket blir ett projekt som jag får ta mig an när deras lilla bebis kommit. Sedan får vi se om det finns fler som jag kan hjälpa.

Det är ju bara att ni hör av er om ni har några hälsomål och vill ha lite coaching!


Kommentarer
Postat av: Sara

ååå vad duktigt! Det syns stor skillnad!

2011-06-20 @ 18:33:26
Postat av: Maria

20 kilo, inte dåligt! Lite mer muskler på honom bara så blir det finfint :) Min kille gjorde ungefär samma resa strax innan vi blev tillsammans, gick ner från ca 90 kg till 70, för att sedan satsa gå upp igen, fast i muskler. Går riktigt bra, bara man ger det lite tid!

2011-06-21 @ 17:27:50
URL: http://hypnopoet.blogg.se/
Postat av: Anna Nyman (mamma)

Super duktigt jobbat båda två!! :)

2011-06-22 @ 22:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0