Sommarvärme

Värmen tar kol på oss här. En bra bit över 30 grader är det går knappt att leva, varken inomhus eller utomhus, haha. Men på något sätt har vi ändå lyckats ta oss igenom den varmaste delen av dagen! Föreläsningarna var dock fruktansvärt jobbiga eftersom det blev lite växthuseffekt i föreläsningssalen.

Idag har vi gått igenom alla kroppens muskler och dess ursprung och fästen. Detta ska vi kunna på latin och på svenska. Känns dock inte lika svårt som skelettdelarna vi gick igenom igår. Musklerna kan jag ju redan! Ursprungen och fästena till musklerna är dock lite svårare.. Sedan har vi även haft en föreläsning och neurologi, vilket jag tyckte var lite svårare. Det är så sjukt mycket som vi ska lära oss! Men jag tror att allt känns lättare när man lärt sig grunderna :)


Idag har jag vilodag från träningen. Helt och hållet. Lite vardagsmotion blir det ju, såsom en cykeltur till stranden efter middagen, men det går ju inte att undvika. är helt slutkörd efter all denna värme + alldeles för lite sömn. Men imorgon har jag sovmorgon en timme, så då ska jag träna på för fullt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0