Dag 13 - Mitt bästa kosttips


Bloggutmaningen Dag 13
(För tidigare inlägg, se kategorin Bloggutmaningen - Träning)



Mitt bästa kosttips

Har en massa bra kosttips! Men ett som ni garanterat har hört tidigare ska ni få höra igen: MELLANMÅL! Jag ser till att äta var tredje timme. Ibland oftare. Mellanmål är superbra för att hålla en jämn blodsockernivå, vara pigg, glad och undvika sötsug. För sötsug beror ofta på hunger.

Jag förespråkar att äta mycket och ofta, haha ;) Det är superviktigt att fylla på med energi, speciellt när man tränar mycket. Jag har märkt stor skillnad sedan jag blev mer noga med att äta ofta.


Ifall jag vet att jag ska vara borta i tre timmar eller mer är det inte ovanligt att jag tar med mig nåt sånt här:



Mellis a la Emma! :)

Smoothie gjord på kesella, lite mjölk och bär. En Goodlife-bar, fast oftast äter jag Swebars. Godare!
Och så en termos med kaffe.

Är jag bara borta ett par timmar tar jag bara med min en banan eller liknande och äter mer när jag kommer hem. Men jag har i princip ALLTID med mig något ätbart när jag far någonstans. Hatar att vara hungrig, och det behöver jag sällan vara eftersom jag äter precis innan hungern sätter in :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0