Fisksoppa

Tänkte lägga ut receptet på den fisksoppa jag gjorde idag! Jag äter sällan fisk, men improviserade ihop en soppa som faktiskt blev väldigt god!

Du behöver:
* Alaska Pollock
* Morötter
* Purjolök
* Potatis
* Fiskbuljong
* Peppar


Har inte skrivit ned några mängder, då jag inte mäter. Men jag hade i alla fall en potatis och en morot till min portion, sedan tog jag det som kändes rimligt.

Börja med att koka upp vatten och tillsätt sen morötterna och potatisen (hackade, naturligtvis). Sen i med purjolöken och fiskbuljong (jag använde en och en halv). När potatisen och morötterna känns färdigkokade sätter du ner fisken. Jag använde alaska pollock, vilket är som torsk. Sen är det bara att peppra så mycket du vill!



Har tyvärr inga bilder på soppan.. Men den ser ut som en vanlig köttsoppa, fast med fisk istället för kött dårå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0