Svar






Hur lång är du och hur mycket väger du?
Jag är 172 cm lång och vikten står för tillfället på 58-59 kg. Dock vill jag upp i vikt och lägga på mig mer muskelmassa, så förhoppningsvis kommer jag ligga på 60+ snart :)

Känns det inte som att en mental kollaps ligger nära till hands ibland? Med tanke på dina studier, ditt distansförhållande och andra aspekter!
Mental kollaps? Jaa, alltså jag är en stressad männsika, det kan jag inte neka! Men än så länge flyter det på helt okej. Ibland blir allt bara för mycket, men jag har inte kollapsat än ;) Studierna tar mycket tid och är en hög stressfaktor för mig. Distansförhållande är jobbigt. Speciellt när jag och Linus har umgåtts i princip varje dag under två år och bara har kunnat träffas under helgerna sedan jag flyttade ner till Umeå. Att ha distansförhållande har dock lett till att jag blivit bättre på att klara mig själv och kunna vara ensam, vilket jag inte tyckte om att vara förut. 


Är det bättre att promenera på morgonen än på kvällen? Blir det någon större skillnad om man äter frukost innan morgonpromenaden? :)
Promenader är alltid bra! Ifall du är väldigt trött på morgonen kanske du inte orkar gå lika snabbt som senare under dagen, och då kan det vara en bra idé att promenera när du har mer energi för att du ska få ut mer av det. Är ditt syfte förbränning är det klokt att promenera på morgonen, innan frukosten. När magen är tom är det lättare att bränna fett. Ifall du är väldigt hungrig direkt på morgonen kan du dela upp frukosten - äta lite före promenaden och resten när du kommer hem.
Jag brukar gå direkt på morgonen, innan frukosten. Detta gör jag inte i något fettförbrännande syfte, utan för att jag tycker att det är en jättebra start på dagen. Man kommer igång och blir pigg. För mig fungerar det inte att äta frukost innan eftersom jag har väldigt lätt för att få mjälthugg/håll. Men mitt tips är att du provar dig fram och ser vad som fungerar bäst för dig! :)


Om man kör bakvänd pecdec ska man ha det när man tränar axlar eller rygg? Jag kör axlar och rygg på olika dagar.
Omvänd pecdec är en övning som tar främst på baksida axlar. Jag brukar dock köra den under mina ryggpass, eftersom jag kombinerar rygg och baksida axlar i ett pass, och sedan ett pass med bara axlar. Det är ett par dagar mellan mina rygg- och axelpass och därför fungerar det bra, då träningsvärken hinner gå över. Ifall du tränar axlar och rygg nära inpå varandra så skulle jag rekommendera att träna omvänd pecdec på axel-passen :)


Hur tunga hantlar brukar du ha? :)
Jaadu, det beror ju helt på vilka övningar jag kör och om jag tränar högreps eller lågreps. När jag tränar biceps har jag ofta 10:or eller 12:or som uppvärmning och ökar ifall jag tränar lågreps. När jag tränar axlar (hantellyft åt sidan) ligger jag ofta kring 8 kg och kör högreps eftersom jag tycker att det fugerar bättre för kontakten i den övningen. När jag tränar triceps (hantelpress bakom huvudet) ligger jag ofta kring 9-10 kg, men vid den övning kör jag ofta pyramidset och går upp och ner i hantelvikterna.
Kort sagt kan man säga att jag ligger på 8-12 kg när jag kör högreps och tyngre när jag kör lågreps :)


Vad pluggar du till?:)
Jag pluggar på Umeå Universitet till kulturgeograf. När jag är klar med min utbildning kan jag jobba som destinationsutvecklare och en massa annat spännande :)


Hoppas ni fick svar på det ni undrade över!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Väger du 59 kg? Fan vad mycket.

2011-03-17 @ 11:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0