Träning behöver inte vara dyrt!

Har haft givande plugg med tjejerna idag. Imorgon väntar mer tentaplugg på skolan och fram till dess blir det mer plugg hemma. Känner mig dock fruktansvärt omotiverad till att plugga just nu..


Kanske ska ta å köra lite core nu innan jag tar tag i pluggandet igen? Hmm. Låter betydligt mer lockande i alla fall ;)

 





För övrigt använder jag bara två redskap vid min coreträning:







En pilatesboll och en abslider!

Förutom dessa redskap arbetar jag med egen kroppsvikt och olika statiska övningar. Funkar superbra! Träning behöver alltså inte kosta mycket. Att investera i en pilatesboll räcker långt! Ifall man tränar hemma behöver man ju dessutom inte ha några snygga träningskläder utan kan lika gärna träna i shorts och t-shirt!

Dock tränar jag sällan något annat än mage och ländrygg hemma. Är i behov av ett stort antal vikter (hantlar, skivstänger, osv) när jag tränar andra muskelgrupper. Har ett par hantlar hemma, men de väger bara 5 kg så det kommer man inte långt med ;) Men man får göra det bra kan helt enkelt! Svårare än så är det inte :)




Nää, nu är det dags att tagga till! På med träningsmusiken och lite träningskläder och sen bara köra! :)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag köpte pilatesboll pilatesboll för ett tag sen, blåste upp den men var för trött så gick och la mig för natten. Nästa dag när jag kom upp såg jag att klädkammaren var öppen. Ena katten hade lyckats få upp dörren och satt klorna i bollen... Hon har aldrig brytt sig omden dörren tidigare eller efter det.



Sv: ja att slänga mat är inte så kul. Skulle det bli nåt över som inte är gott att varma eller nåt sånt så får vovven det =)

2011-03-26 @ 17:52:25
URL: http://makeovermadness.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0