5 kilometer

Blogg.se har gjort lite uppdateringar, så jag har itne kunnat logga in förrän nu. Hur som helst så vaknade jag för ett par timmar sedan och har hunnit vara ute och springa! Äntligen passade det - bra väder, ingen träningsvärk i benen.

Jag sprang 5 kilometer idag också. Och idag sprang jag faktiskt HELA TIDEN (förutom en liten liten kort mikropaus för att knyta skon). Jag brukar alltid behöva gå en stund. I och för sig brukar jag hålla lite högre tempo då också. Köra lite intervaller. Nu blev det jogg hela vägen. Något annat trevligt är att jag blivit 5 minuter snabbare på rundan sedan jag sprang den första gången för ca två och en halv vecka sedan. Jag älskar att vara nybörjare eftersom förbättringarna sker så snabbt! Nu ska jag försöka minska med 5 minuter till, sedan hitta en längre runda. 5 minuter är dock en låååång tid på detta avstånd. Men jag gör så gott jag kan :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0