Bic/tric

Idag har jag tränat biceps och triceps och det gick sjukt bra! Fick riktigt bra tryck i musklerna! Beror nog på de extra kolhydraterna igår (lördagsgodis, hehe!).


Så här såg dagens pass ut:

* Pushdowns med rep - 6 set
* Press m rep ovanför huvudet - 6 set
* Hantelpress bakom huvudet - 6 set

* Hantelcurls - 8 set
* Bamsecurls - 6 set
* Liggande curls i cable - 4 set


När jag skulle köra hantelcurls var "mina" hantlar borta.. Ingen använde dem och de låg inte i något ställ. Tråkigt, eftersom jag hade planer på att fortsätta satsa mot 20 kiloshantlarna. Istället blev det många set med högreps på 12 kg, och musklerna brände rejält efter det! Hoppas dock att det finns lite tyngre hantlar nästa gång, så att jag kan köra lägre repsantal. Det tar ju så lång tid med högreps ;)

Liggande curls i cable är för övrigt min benämning på övningen där man ligger på en bänk, med huvudet mot cable-ställningen och tränar biceps genom att dra en stång från övre trissan. Blev ni nå klokare av det? Haha. Vet inte riktigt vad alla övningar jag kör heter, så ibland har jag lite egna namn! Hur som helst så har jag bytt ut stående curls i cable mot liggande. På prov ett tag iaf! Får se hur det funkar, men det verkade då funka bra idag ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0