När det går som jag vill

Efter dagens förläsning drog jag till gymmet och körde ett riktigt bra pass! Det gick verkligen som jag ville den här gången. Den där träningssvackan som jag surrade om igår kanske aldrig kommer, haha. Det handlade kanske mest om att jag kände mig jättesvag i varenda muskel efter förkylningen. Men nu känns det som att jag är back on track på riktigt! När jag skulle ta mig ner till omklädningsrummet var jag lite sådär lagomt yr som man lätt blir efter ett hårt benpass. Benen var slutkörda och jag såg ut som en pensionär eftersom jag fick hålla i ledstången och gå låångsamt  när jag gick ner för trappan. Men det är precis så jag vill ha det!

Övningar som kördes var benpress, marklyft, benspark och legcurl. 5 set på varje, lågreps. Jag försöker ligga kring 5 reps i varje set eftersom målet nu främst är att öka styrkan. Det funkar rätt bra! Speciellt för framsidorna, haha. Den bensparken som jag brukar köra på IKSU kan man som mest ta 130 kg i, och vet ni? Jag är snart där! Hur underbart är inte det?! Får sätta det som delmål för benstyrkan kanske :)



Jaa, jag SKA ta lite nya bilder snart.
Har bara inte orkat!


Kommentarer
Postat av: Sara

BRA! Kul att det går bra nu :) Kram!

2011-09-14 @ 21:03:01
Postat av: Annie

Haha, så härligt det är sådana pass man älskar :)



sv: Oj, jag kör massvis av olika eftersom jag älskar att köra axlar. Favorien är framåtlutande axelflyes/axellyft, shrugs & axellyft framåt. Kolla på kroppsnytt.se och styrkeprogrammet.se för lite tips. Annsr finns de super appar att ladda ner om du har android eller iPhone. Jag har en som jag sneglar på när jag inte kommer på något kul :)

2011-09-14 @ 22:00:51
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0