Köttfärspaj

Idag till middag blev det köttfärspaj, eftersom vi hade kvar lite köttfärs från igår. Jag utgår inte från något recept, men gör ungefär samma varje gång jag gör paj. Tänkte skriva upp hur jag gjorde idag, för det blev gott, haha ;)

Pajdeg:
100 gram smält margarin
2,5 dl vetemjöl
1,5 dl grahamsmjöl

Fyllning:
Ca 100 gr wokgrönsaker
1 paprika
Ca 300 gr stekt köttfärs

Sås:
3 ägg
3 dl filmjölk  (TIPS! I många recept står det att man ska ha grädde eller creme fraiche, men det funkar lika bra med mjölk eller filmjölk. Jag använder oftast filmjölk eftersom det blir lite krämigare)
Tacokrydda (Eller någon annan krydda. Det avgör man själv)

Garnering:
Ev 1 skivad tomat
Riven ost


Gör så här:
* Sätt ugnen på 225 grader.
* Blanda pajdegen
* Tryck ut pajdegen i en pajform och sätt in den i ugnen. Pajskalet ska förgräddas i några minuter.
* Woka grönsakerna (dvs wokgrönsakerna och paprikan)
* Blanda "såsen". Använd gärna visp.
* Ta ut pajskalet ur ugnen



*Börja med att sätta på grönsakerna



* Sätt sedan köttfärsen över



* Häll över såsen



* Garnera med tomatskivor
* Strö riven ost över
* Sätt in den i ugnen och låt den gräddas tills den har fått lite färg
* KLART!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0