Brödbak

Idag har det inte hänt så mycket. Jag vaknade vid tolv och kollade i lite klädkataloger medan Linus sov vidare en timme till. Och sen tog vi oss upp typ två, haha ;P Jag for hem fyra för då skulle Linus se på Star Wars, och det är ju inte så himla intressant ;)

Sen har mamma fått toppa mitt hår litegrann. Jag ska färga det nån dag då jag orkar. Börjar å mycket utväxt nu. Men jag har då köpt färg å så, det gäller bara att ta sig tid liksom ;P

Jag har bakat bröd också! Det är gode tidskrävande måste jag säga :P Först skulle det grova mjölet och sånt stå i blöt ett bra tag, sen ska man stå och röra hur länge som helst och när man har fått ihop smeten ska den jäsa i 45 minuter och sen lägger man ut dom på plåten och låter bröden jäsa i 20-30 minuter till innan dom ska penslas med ägg och man sätter på solrosfrön och SEN ska dom in i ugnen i 45 minuter. Hehe, det tar ett tag ;P Men funkar bra när man inte har något att göra en kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0