Stress

Har varit hos Jessika och Wille ikväll. Och dom har det jättefint i sitt nya hus! :) Man blir ju nästan sugen på att skaffa hus själv.. Men det får vänta ett tag. Först ska jag bo i Umeå i tre år och plugga :)

Nu sitter jag hemma hos min älksling. Han är och skjutsar Tommy till Piteå, men snart kommer han hit och myser med mig.  <3

Jag måste säga att jag är väldigt glad över att jag har Linus. Och jag är glad över att jag har mina vänner. Dom kan få mig att slappna av. Är alldeles för sönderstressad och ibland känner jag bara att jag inte orkar. Det är så mycket som ska hinnas med. Jag ska gå skola, plugga flera timmar om dagen, vara social med de nya vännerna i Umeå, fara till Älvsbyn och träffa vännerna här, jag ska träffa min älskling så ofta som det går. Och alltid, hur jag än väljer och planerar så missar jag något annat. Det är jobbigt. Jag är trött jämt eftersom jag stressar så mycket på dagarna och därför inte kan somna på kvällarna. Ändå måste jag upp tidigt på morgnarna för att det finns en massa saker som ska göras dagen efter. Jag hinner aldrig vila, aldrig ta det lugnt, och när jag ibland tar mig tid till det så får jag dåligt samvete över att det finns en massa annat som borde göras. Jag oroar mig över allt, stressar upp mig alldeles för mycket och önskar bara att allt kunde kännas bättre så att jag kunde stressa mindre. Men efter nästa vecka kommer det att vara lite lugnare. Gör bort en redovisning och en tenta, och det leder till en helt pluggfri helg sedan. Kommer att behövas.

Men på grund av all denna stress så uppskattar jag väldigt mycket att umgås med mina vänner och med min älskling. Jag behöver det! Skulle inte klara mig igenom det här annars!

Nu tycker jag att min älskling borde vara hemma snart. Jag är trött och vill bara krypa ner under täcket och somna på hans arm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0