4 kg kvar

Kollade morgonvikten imorse och jag har lyckats gå upp ett kilo till under sommaren. Yäääy! Tycker att det är skitsvårt att gå upp i vikt, haha. Men nu har jag bara fyra kilo kvar att gå upp och jag hoppas att jag ska lyckas med det innan februari, så att jag kan börja deffa då.

Vissa tycker att det är väldigt konstigt att jag först ska upp 10 kg för att sedan gå ner det igen. Men det är inte så konstigt egentligen. För att bygga muskler måste man ligga på överskottsenergi. Jag måste alltså äta mer än jag gör av med. Det är det jag håller på med nu. Jag försöker gå upp i muskelmassa, men samtidigt lägger man oundvikligen på sig fett och vätska. (Hehe, jag kollade i spegeln för någon dag sedan och tänkte "Shiit, jag ser ju gravid ut!", vilket då är vätska som jag lagt på mig av att äta mer kolhydrater.). Det är lite svårt att veta vad utan viktuppgången som består av muskler, fett och vätska om man inte gör en fettmätning lite då och då. Jag har inte gjort det, utan går mest efter känsla. Jag märker att jag har fått lite mer muskelmassa och är superglad!

När jag sedan ska deffa handlar det om att gå ner i fettprocent, men behålla så mycket muskler som möjligt. Förstår ni? Så det är inte bara att gå upp 10 kg och sedan gå ner dem igen, utan det handlar om att byta ut lite utav vikten. Nästa vår kommer jag alltså inte att ha samma sammansättning som innan jag började bulka, utan mer musklero ch mindre fett.

Jag gör det här för att jag tycker att det är superkul att se vad man kan göra med kroppen! Och nu börjar jag längta riktigt mycket efter att deffa för att se om det finns några muskler där under. Men det gäller att ha tålamod. Jag måste gå upp fyra kg till först. För övrigt så är det ett mål som JAG har satt upp. Man behöver inte gå upp 10 kg för att bulka, men jag tyckte att det kändes rimligt som första bulk. Ett jämnt tal liksom. Och ni anar inte hur roligt det är ;)


Bild från maj. Nästa maj ska vi jämföra med den här bilden och se förändringarna ;)


Kommentarer
Postat av: onlyerik

Bli dagens blogg på min blogg

http://onlyerik.com/2011/august/bli-dagens-blogg.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0