Fail

För mycket stress och för lite sömn har bidragit till en härlig förkylning. Jag trodde först att det var min allergi som spökade, så jag var på skolan iett par timmar. Sedan blev det för jobbigt för det enda jag koncentrerade mig på var att inte nysa. Så jag cyklade hemåt igen. Missade en massa i skolan, det blev ingen träning (såklart) och jag kunde ine plugga med Sofia efter skolan som vi hade planerat. Fail.

Istället är jag hemma och försöker plugga lite men det går inget vidare. Energin finns inte. Jag är snuvig och nyser hela tiden. Försöker kurera mig genom att dricka en massa med citron. Blandar pressad citron i allt möjligt. Det är egentligen inte mängden c-vitaminer som har någon betydelse men det är ju inte farligt att överdosera lite. Dessutom hjälper det inte så mycket att c-vitaminchocka när man väl har blivit förkyld. Men jag inbillar mig i alla fall att det har liiiten effekt. Bara för att jag hatar att vara hjälplös och inte kunna göra något. Så jag försöker liksom ändå.

Sedan äter jag mycket också! Det måste man göra när man är sjuk, även om matlusten ofta är kass. Basalmetabolismen ökar när man är sjuk, vilket kort och gott innebär att man har en högre förbränning. Kroppen måste ju kämpa mer i vila än annars, för att bli av med förkylningen. Dörför kan man inte skippa att äta, för då håller förkylningen bara längre.

Vet ni förresten varför man tappar matlusten när man är sjuk? Vi har fått lära oss det på en av kurserna jag läser nu; den svage ska dö. Det finns helt enkelt kvar sedan vi var typ grottmänniskor. Den som är sjuk eller har ont får sämre matlust så att den kan dö ut. Så jag äter extra mycket, för att inte dö liksom ;)


Kommentarer
Postat av: Lina Holgersson

Hej!

Ville bara tipsa lite om det senaste i min blogg ;)

Har 2st tävlingar uppe. En där du kan vinna en freebra och den där jag tävlar ut 15st kitt från stockholmsgruppen cosmetics med bodylotion och ansiktscreme.

Sedan har jag också lagt upp en kampanjkod till mina läsare ifall ni vill beställa en mjukisdress från inOne ;)



Pussar & kramar //Lina Holgersson <3

2011-08-16 @ 16:54:31
URL: http://linaholgerssons.blogg.se/
Postat av: KunnskapsrikTrening

Hei! Kul side :O)

2011-08-16 @ 18:48:49
URL: http://kunnskapsriktrening.blogg.no
Postat av: AMEERA

Snälla rösta på min och sonens sommarbild :)



http://ameera.nu/2011/august/min-sommarbild-rosta-please.html

2011-08-17 @ 01:47:50
URL: http://ameera.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0