Tungt och bra!

Jag har träningsvärk efter gårdagens pass. Mest i bröstmusklerna. Känns ganska rejält faktiskt ;) Och jag hoppas på att få minst lika mycket träningsvärk imorgon. Idag körde jag nämligen väääldigt hårt. Började med benpress där jag körde ett par högreppare som uppvärmning innan jag gick på de tunga seten. Fem gånger fem är målet, men ibland blir det 7 reps när jag orkar fler en del set. Benpress kör jag såklart i en "riktig" benpress, inte i en maskin. Tycker att det tar så sjuuukt mycket bättre!

Sedan gick jag vidare och körde marklyft. Tungt där med! En nackdel där var dock att jag inte hade någon spegel framför mig, för det var fullt vid skivstängerna vid speglarna. Jag vill helst ALLTID se vad jag gör. Så att man inte lyfter helt galet. Det finns ju liksom inpräntat hur man gör, men det är skönt att ha stöd av en spegel där man verkligen kan se att man gör rätt. Men jag tror att det blev någorlunda iaf ;)

Efter marklyften gick jag vidare och körde benspark och lårcurl. 5x5 där med. Fyy vad det sved efteråt, hihi. Kunde knappt efteråt. Sista som stod på schemat var mage, vilket idag blev fyra set crunches och två set "hjulet". Sedan var jag egentligen helt klar, men väntade på att Sofia skulle köra sista övningen och hann då köra två set 20:or i hackliften. Bara för att reppa ur benen ordentligt. Gött gött!



Kommentarer
Postat av: Néa

Åh jag vill också komma igång med träning, får bli när man är tillbaka från sommarlovet!

Kram

2011-08-19 @ 17:04:55
URL: http://neawidjeback.blogg.se/
Postat av: linn

hejsan! super fin blogg du har!

kolla gärna in min blogg och följ mig gärna via bloglovin :) <3 kram lilso! <3

2011-08-19 @ 21:16:10
URL: http://lilso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0