Ofrivillig vila




Idag har jag en ofrivillig vilodag. Just på grund av det så är ju det enda jag tänker på: TRÄNA. Det är så pass allvarligt att jag just nu funderar starkt på att hoppa ner på golver och köra 3 RM armhävningar. Haha, men jag ska lyssna på kroppen och vila idag. Imorgon ska jag nog kunna köra ett lättare ryggpass.

Jag känner av knäna idag också. De nådde verkligen översträngningsgränsen igår. Men ifall det känns bättre senare idag kanske det blir en promenad. Känns det inte bättre blir det mera vila. Svårare än så är det inte!



Började ju tänka på armhävningar nu. Eller pushups som det heter på engelska (vilket jag för övrigt tycker är ett bättre ord, för armhävning.. liksom, vad häver man?). Det finns ju ett program som heter onehundredpushups som går ut på att man ska klara av 100 repetitioner.

Förra våren följde jag detta program. Kom upp i 50 tror jag, sen fick jag avbryta för att högra axeln var överansträngd och det kändes ju förstås när jag gjorde pushups. Men att klara 50 stycken tyckte jag var tillräckligt bra, för jag tränar sällan uthållig styrka, mest explosivt. Så det visade att jag hade lite uthållighet iaf! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0