Näringslära

Trots alldeles för lite sömn inatt så lyckades jag vara någorlunda fokuserad hela dagen idag.
Under eftermiddagen gick pratade vi om näringslära, vilket var superintressant! Det finns ju så många som säger "så här ska man äta", så till slut vet man ju varken ut eller in. Jag brukar prova mig fram. Testa lite olika saker för att se var just min kropp tycker bäst om, eftersom detta är väldigt individuellt. Jag tycker att jag har en väldigt bra balans nu. Jag äter till 80% bra och känner mig pigg, frisk och glad!

Det vi har gått igenom idag är lite mer fördjupat. Vad händer i kroppen när man får i sig olika näringsämnen? Vilka näringsämnen behövs? Vad händer i cellerna? Just det där med cellerna har jag inte haft koll på tidigare. Vilka celler som behöver vad och var nedbrytningen av olika ämnen sker. Så det är ju jätteroligt att få lära sig mer om det och inte bara vad man behöver äta när man tränar mycket, för det har jag ju koll på sedan tidigare.




Under lunchen gick jag och Sofia upp till gymmet och rev av ett supersnabbt träningspass a la biceps och triceps. Alldeles för kort egentligen, men vi körde på allt vi hann med. Mycket kort vila mellan seten samt en del superset och dropset för att effektivisera. Känner dock att jag ska komplettera med ett par övningar till senare i veckan! Imorgon står på rygg på schemat, men innan träningen ska vi ha muskellaboration. Intressant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0