Dag 16 - Mitt favoritlivsmedel


Bloggutmaningen Dag 16
(För tidigare inlägg, se kategorin Bloggutmaningen - Träning)


Mitt favoritlivsmedel



Japp, kyckling är nog mitt favoritlivsmedel! Supergott och det går att variera mycket. Olika kryddningar, olika tillbehör, osv.

Jag älskar kycklingsallad och kycklingwok, vilket jag äter rätt ofta. Ska jag ha mer kolhydrater till är ris favoriten. Och äter jag ris till kycklingen behövs sweet sour-sås!

Kyckling kan man ju även äta på mackor, osv. Och det är SÅÅÅÅ gott! Kyckling är nog det enda som jag aldrig kan lyckats bli less på, trots att jag ibland äter det varenda dag.


Andra favoriter är: Ägg och kesella

Sedan älskar jag i princip alla frukter också! Frukt är gott! Riktlinjen är väl att man ska få i sig 500 gram frukt och grönt varje dag? Piece of cake!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0