Storkok


Gammal bild.


Japp, jag har drabbats av semesterrastlösheten. Ingenting att göra, inga planer. Då kom jag på den briljanta idén att laga mat, så nu har jag startat ett storkok här. Lagar massor av matlådor som jag kan ta med mig hem. Praktiskt! 1 kg köttfärs och 2 kg kyckling, sedan får vi se ifall jag hinner något mer innan jag ska till bilbestiktningen halv fyra.

Jag lagar ALLTID mycket mat. Jag tycker nämligen att det är så fruktansvärt tråkigt att ställa mig och laga mat bara åt mig själv när jag kommer hem på kvällarna. Då är det mycket enklare om man har något färdigt i kylen eller frysen som man bara kan värma upp. Söndagar brukar vara min matlagningsdag i vanliga fall. Kan stå i köket hela dagen och laga mat och baka bröd. Fylla frysen inför den kommande veckan.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag kör oxå med storkok, det är bara för tradigt att stå och laga till bara sig själv..



Sv: jo, dom säger ju det, men jag väntar nån dag till innan jag tror på det, haha ;P

2011-09-02 @ 23:05:26
URL: http://makeovermadness.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0