Projektarbete på gång!

Träningsvärken i mina triceps känns till och med när jag spelar piano! Underbart! Hehe :)

Jag är halvförkyld och därför känns det som att det blir en hemmakväll ikväll. Kan behövas. Det är inte ofta jag bara tar det lugnt en lördagkväll, men det kan ju vara skönt ibland. Det blir väl godis och Sex and the city. Och sen får vi väl se :)

Vet ni vad jag har börjat med nu? Jag har börjat med mitt projektarbete. Har inte hunnit prata med min lärare eller rektorn än, men jag har börjat lite smått ändå och så hoppas jag att dom gillar min idé. Jag ska göra en svensk skiva. Idag har jag valt ut lite olika låtar som jag ska sjunga. Rätt blandat trots att allt går under ballad-stuket. Eftersom jag inte kan sjunga på grund av min hals så har jag spelat lite piano för att kolla vad som känns bra, och eftersom jag har koll på vilka toner jag kan ta så märker jag när det blir för högt även om jag inte sjunger. Har sänkt en låt fleeeera tonsteg. Det var på gränsen att jag hade kunnat sjunga den en oktav längre ner, men jag valde istället att sänka den från D till G. Kanske inte säger icke-musikmänniskor så mycket, men ändå :) Tycker att det är rätt kul att transponera och sånt. Och ibland är det väldigt välbehövligt ör att låten ska passa ens röst!

Aja, nu blir det konsum! Godis-shopping! Och kanske en loka/bonaqua? ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0